
Wiedząc jak wygląda rynek tych aut u nas i za zachodnią granicą, zdecydowałem sie na kupno egzemplarza RHD i przekładki u Wrony bo trafił się naprawdę świetny okaz, prosty, zadbany i bardzo dobrze wyposażony. Auto miało w UK jednego właściciela od nowości. Wrona zrobił przekładkę bez zastrzeżeń i na bardzo wysokim poziomie. Wszystkie potrzebne części kupiłem nowe lub pochodziły z M3 Cabrio 2006 ze śladowym przebiegiem.
Kolor CARBONSCHWARZ METALLIC (416)
Tapicerka TEILLEDER W.N./SCHWARZ (N5SW)
Data prod. 2003-07-18
Tak jak wspominałem, M3 jest świetnie wyposażone:
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S313A AUSSENSPIEGELPAKET Lusterko zewn. z funkcją składania
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S490A LEHNENBREITENVERSTELLUNG Regulacja szerokości oparcia
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S601A TV-FUNKTION Funkcja TV
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe
S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth
S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD
S674A HIFI-SYSTEM HARMAN/KARDON System HiFi Harman Kardon
S692A CD WECHSLER I-BUS VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD I-Bus
S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line
S792A M LM-RAEDER DOPPELSPEICHE 67, 19" Obr. BMW ze st. le. M 19" kuta
S793A SMG DRIVELOGIC Sekw. skrzynia biegów M Drivelogic
L812A ENGLAND/IRLAND AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Wielka Brytania
S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Dodatkowe napełnienie zbiorn. na eksport
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej
S880A ENGLISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, angielski
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
S946A BERUECKSICHTIGUNG PREISABHAENGIGK. Dummy-SALAPA
Wyposażenie seryjne
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy
S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.
S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe
S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Wersja językowa, angielski
Mka tak wyglądała w zeszłym roku

Po ogarnięciu podstawowych rzeczy eksploatacyjnych jak wszystkie plyny, oleje, filtry o raz całe tylne zawieszenie cieszyłem się seryjną M3 E46

Przez zimę kupiłem trochę rzeczy, które zawsze chciałem mieć w M3 i powoli, sukcesywnie montowałem.
Wymieniłem wszystkie tuleje w tylnym zawieszeniu i belce, sprawdziłem podłogę, która jest jak nowa i nie ma pęknięć. Mimo, że moje były w bdb stanie mimo to wymieniłem wał napędowy i półosie na takie z przebiegiem 4x.xxx km, oczywiście bez luzów.





Zmieniłem przełożenie dyfra na 3.91



W międzyczasie zmontowałem tłumik końcowy z całkiem przyjemnym modem wewnątrz i końcówkami z nierdzewki 76mm na zewnątrz

Na wiosnę doszły koła BBS CH 016 przód i 017 tył, w stanie idealnym, wypiaskowane i pokryte proszkowo w grafit. Do kompletu nowe opony Toyo/Dunlop i nerka w czarny połysk





Aluminiowe łopatki do SMG

Następnie zająłem się zawieszeniem i hamulcami. Mka dostała komplet nowych Bilsteinów B6 Sprint i sprężyn Vogtland.
Hamulce to zaciski Brembo z Panamery, 6 tłoczków przód i 4 tył po kompletnej renowacji z nowymi tarczami od M3 E92. Zależało mi na tym, żeby pasowały oryginalne klocki, bez żadnej rzeźby i wykorzystywały całą powierzchnie tarczy - tak też się udało


















Niektórzy widzieli już mke w Zegrzu gdzie miałem problemy z przerywaniem w zakrętach. Po wymianie prawie całego układu paliwowego na nowy okazało się, że uszkodzony był przelew między komorami w baku... (podziękowania dla Rypika za próby diagnozy przy znacznych przeciążeniach)
W chwili obecnej M3 jest świeżo po przeglądzie i wymianie świec. Szkoda, że nadchodzi kiepska pogoda bo mam straszną frajdę z jazdy tym autem





Na wiosnę Mka powinna już mieć zamontowany kompresor w dużym stopniu oparty o części z zestawu ESS, strojenie na 99% będzie z Evolve.